Család vs Elpazarolt idő?

Mai bejegyzésemet a kezdő ingatlanosoknak és a tulajdonosoknak szeretném ajánlani.

Kezdjük azzal, hogyan is látja egy ingatlanos a saját helyzetét, a tulajdonosokkal való ‘küzdelmét’.
Amikor elkezdtem ingatlanozni, hamar sor került mindkét fél rémálmára, a hideghívásra. Sajnos mindenkinek egyszer elkell kezdeni az irodán belüli hideghívás gyakorlást és ennek a munkába való beillesztését. Sok rossz tapasztalat után majdnem abba is hagytam a munkát, nem volt könnyű.

Rengeteg rossz indulatú és rossz passzban lévő emberrel találkoztam, és mivel Te ingatlanos pont ‘kapóra’ jössz, Te vagy akire minden következmény nélkül rázúdíthatják gondjaikat, még akkor is ha nem te vagy a gond forrása. Akár egy élő szemetesláda…

Meg kell tanulni ezeket a negatív szavakat, mondatokat elengedni magad mellett mivel az esetek nagy többségében nem is Neked szól. Miért ilyen negatívak az emberek?

Mivel minden emberben kialakult egyfajta csorda szellem, így ha sok ember hangoztat negatív dolgokat, akkor az emberek akaratlanul is átveszik és követik, akár jogos, akár jogtalan a kritika.

Ugye te is álltál már zebra mellett mikor piros jelzés volt, viszont autó nem jött és kb. 3 ember elindult át a túloldalra, Te is utánuk mentél ugye?”

„Nem akarsz ingatlanost. Dolgoztál már ingatlanossal? – Nagyon sokszor nem a válasz.
Miért nem szeretnél? – Rosszakat halottam róluk.”

Kedves Tulajdonosok!

Tudom, hogy nehéz egy levegőt szívni Velünk.

Ingatlanosként is látom, hogy a kollégák nagy százaléka, hogy bánik ügyfelével és milyen munkát végez, így szeretnék adni nektek egy kis útmutatót a továbbiakra, a könnyű döntés érdekében.

Hogy jobban megértsétek, hogy mit tud adni nektek egy igazi szakember, akinek ez a munka hivatás és nem csak egy átmeneti állapot, amíg nem talál egy fix fizetési munkahelyet…
Ezzel a kis összegzéssel mindkét fél átlátja, hogy mit is tud pluszban adni és kapni.

Kezdjük a matekórát!

Egy ingatlan eladás munkafolyamatai:

  1. eladás gondolatával való megbarátkozás és céljaink meghatározása
  2. ingatlan rendbetétele
  3. hirdetések összerakása
  4. kommunikáció a venni vágyókkal és az ingatlanosokkal
  5. vevőkkel való tárgyalás
  6. megegyezés utáni adásvétellel kapcsolatos teendők

Ugye nem csak 1-2 teendőről beszélünk. Most lássuk ezeket a folyamatokat szinte percre pontosan lebontva. Csak, hogy ezzel szemléltetni tudjam, mennyit vesz el az életetekből egy-egy tranzakció lebonyolítása.

Eladással való megbarátkozás, célok kitűzése. Tudom, hogy sokan meglepődtök, de az ingatlan portálokon feltüntetett, fent lévő ingatlanok tulajdonosainak nagyon nagy százaléka nincs felkészülve az eladásra. Egy jó ingatlanos ebben tud legtöbbet segíteni, hisz elmondja, hogy azok a célok, amiket meg szeretnétek valósítani reálisak e egyáltalán. Viszont ezt percre pontosan lehetetlen meghatározni, hiszen az ember mindennapjaiban rengeteget tölt az aggodalmaival és a bizonytalanságaival.

Ha pedig az előbbi ponton túl tudtunk lépni, akkor jön a hirdetések szerkesztése, rendberakása. Nagyon fontos az ingatlanok hirdetésének hibátlan megszerkesztése, hiszen sok esetben hirdetőportálról érkeznek a venni vágyó ügyfelek. Nagyon költséghatékonyan meglehet oldani egy hirdetést, azonban nem ezen érdemes spórolni.

Nézzük a kemény perceket!

Átlagban egy ingatlant 3 hónap hirdetés után adnak el Budapesten. Ha sikeres szeretnél lenni, szinte naponta ellenőrizned kell hirdetéseidet és folyamatosan frissen, kiemelten kell tartanod. A költségekre inkább ki se térjünk, hisz azok borzalmasan magasak.

  • Jófogás, ingatlan.com ellenőrzése, ha ezeken van a hirdetés, napi 30 perc, ami havi 900 perc és még semmit nem csináltál vele.
  • Kommunikáció a piac szereplőivel. Mivel az ingatlanosok tülkön ülve várják, hogy feltedd a hirdetésedet, így a kezdeti időkben akár napi 20-30 vagy több hívást is kaphatsz, ami mérséklődni fog, de akkor is átlagosan napi 10 híváson túl kell esned. 1 hívás – 2 perc, vagyis 10 hívás esetén az már napi 20 percet vesz igénybe, ami havi 600 perc. Ha szerencsés vagy akkor érdeklődők is hívni fognak, számoljunk napi 3 érdeklődővel. Nyilván velük több a megbeszélni való, így kb. 5 perc/ fő, az napi 15 perc, vagyis havi 450 perc. Szóval a hívásokkal havi 1050 percet töltesz.
    (Azért napi 3-al számoltam, hiszen sok esetben ugyanazzal az érdeklődővel több alkalommal is beszélsz, egyeztetés vagy ár tárgyalás céljából.)
  • Ezen belül mutatások leegyeztetése. 1 mutatás körülbeül 20 perc., plusz(!) az ingatlanhoz utazás/hazautazás, előkészületek, rendrakás, így már 1 óránál tartunk. Azaz havi 10 mutatással számolva 600 percet jelent, vagyis annyit töltesz az ingatlan mutatásával.
    Külön nem számolom ki az ár tárgyalást, mivel ez változó és sokszor már a mutatás alatt megtörténik.
  • Az utolsó pedig az adásvételi szerződés megkötése, ennek pontos leegyeztetése és megbeszélése, akár órákat és napokat is igénybe vehet, helyzet és ember típustól, ügyvédtől függően. Azonban 5-6 óra hogy a szerződésmintát átnézeted, ’ügyvéddel veszekszel’ és a vevővel egyeztetsz, ez kb. napi 10 perc, havi 300 perc.

Mivel nagyjából végeztünk a folyamatokkal, láthatjuk, hogy, nagyjából napi 100 percet, havonta 50 órát töltesz, csak az ingatlanoddal való foglalkozással és ehhez nem adtuk hozzá a sok idegeskedéssel töltött perceket, órákat.

Érdemes belegondolni, hogy rohanó világukba mennyire kevés idő jut saját magunkra és szeretteinkre. Te elvennél magadtól és Tőlük még plusz 100 percet az eladás érdekében?

Az idő pénz.

Tehát, amit egy ingatlanközvetítőn megspórolsz, az más csatornákon keresztül kifolyik a kezedből. Egy szakember ezt az időt és az ezzel járó költségeket mind megspórolja számodra.

Döntés a te kezedben van, dönts helyesen.

Egy jó tanács, Te válaszd ki, hogy kivel működsz együtt és így nagyobb esélyed van egy olyan ingatlanost találni, akiben látod a szimpátiát és a szakmaiságot.

 

Leave a Comment