Ellepnek a hirdetések!

Ellepnek a hirdetések!
Általam negyedikként feltett videó kapta ezt a címet. Nagyon sok tulajdonos panaszkodott/panaszkodik, hogy pár napon belül 10-20-30 hirdetés került fel az internetre a lakásáról, és több esetben is eltérőek az információk.

Sajnos ez szinte állandóan felmerülő probléma, hiszen egy kimutatás szerint több hirdetés van fent az interneten, mint eladó lakás.

Ez a „jelenség”, akkor szokott kialakulni, amikor egy tulajdonos 2-3 akár több céggel is szerződést köt. Az ingatlanközvetítő, aki megkötötte a szerződést boldogan besétál az irodába és felteszi a rendszerbe az ingatlant. Általában franchise rendszerekben több 100 kolléga várja az ingatlanokat sikerre szomjazva, és amint bejön egy jó lakás/ház egyből lecsap rá és Ő is elkezdi hirdetni.

Ugye a Te fejedben is szöget ver az a kérdés. Ha nem járt az ingatlanban és nem ismeri, akkor mennyire lesz sikeres a kommunikációja a vevővel? Ugye …..

Nagyon sokan hiszik (tévesen) azt, hogy ha több a közvetítő, akkor sikeresebbek lesznek, mivel több vevői kört tud megmozgatni több iroda, de ki kell, hogy ábrándítsalak titeket, ez nem így van! Sőt…

Számoljunk! Ha kötsz 3 közvetítővel. Ő felteszi, mondjuk 6 oldalra a hirdetést.

Első cégben „csak” 5 kolléga hirdeti meg 5 oldalon, az 25,
Második cégben „csak” 8 kolléga hirdeti meg 5 oldalon, az 40,
Harmadik cégben „csak” 6 kolléga hirdeti meg 5 oldalon az 30.

Kereszthirdetésként 95 hirdetés kerül fel, és ez csak egy nagyon alapszámolás volt. 19 kollégából jó, ha 3 ismeri az ingatlan minden paraméterét pontosan. (Persze, ha az a kolléga nem foglalkozik 40-70 lakással mellette…..)

Hogy ez mennyire használ az eladásnak? Ezt mindenki gondolja át, de szerintem egyből tudja rá a választ.

Egy kicsit kalandozzunk el és lépjünk bele egy vevő fejébe. Ha az ingatlan.com-on egy lakásról meglátnál 5-10 hirdetést, különböző minőségű képekkel és leírással, Te mit gondolnál?

„Ilyen sürgős az eladás?
Biztos sok alku lehet benne!
Ezen olyan sötét a szoba, de a másik ingatlanosnak tök jók a képei, akkor most melyik a valóságos?
Na, pár hirdetéssel lejjebb van egy hasonló paraméterű lakás, nézzük meg azt előbb!”

Ha azonban felhívják a tanácsadót, akinek fogalma sincs arról, hogy melyik ingatlan után érdeklődnek, akkor az mennyire bizalomkeltő, ha azt hallja az érdeklődő, hogy….

„…Melyik lakás is az? Tudna egy árat mondani? Hu így nem ugrik be… Hogy milyen a ház?… Hát megkérdem a kollégámat és visszahívom!” (Én mikor lakást kerestem 10ből 4 közvetítő hívott vissza és 4/2 akkor sem tudott választ adni a kérdésekre.)

Kínálati piac van, így figyelni kell, hogy a potenciális vevők a legjobb kommunikációt és kiszolgálást kapják, de ezt így nagyon nehéz elérni.

Hogy tudsz ez ellen tenni?

A legegyszerűbb és legjobb megoldást mondom! Ismerek egy nagyon jó ingatlanost, Grabant Jánosnak hívják, hívd fel és segít! 🙂

Ha végig szeretnéd vinni az elkezdett utat, akkor azt ajánlom, hogy mindig azzal az értékesítővel kommunikálj, akivel megkötötted a szerződést és jelezd neki, hogy ezen változtatni szeretnél. Ez nem fog menni pár óra alatt, úgyhogy ne várd el, hogy már aznap eltűnjenek a hirdetések.

Ha nem vezetett sikerre a kommunikáció, akkor keresd meg a közvetítőket, akik feltették és küldj nekik egy emailt vagy hívd fel őket és jelezd, hogy az XY-nak, akivel kötötted a szerződést neki már szóltál.

Ha még ez sem éri el a kívánt célt, vedd fel a szerződésen található irodával a kapcsolatot és az irodavezetővel kommunikálj ez ügyben.

Ha minden kötél szakad, mond fel a szerződést.

Kínálati piac révén a legjobb körítést kell adni a terméknek, ami a Mi esetünkben maga az ingatlan.

Ha már felkészültél a jutalék kifizetésére, akkor olyan szolgáltatásért fizesd ki, ami valóban segít is.

Szép napot!

Leave a Comment