Jogos ez a bánásmód?

Jogos ez a bánásmód?

Sziasztok!

Oldalam és weboldalam elindítása óta rengeteg „kolléga” keres meg kik kisebb, nagyobb cégeknél dolgoznak, ezzel a témával kapcsolatban.

Pár mondatban szeretném összefoglalni az általuk elmondott problémákat, sérelmeket.

  • Ha az eladókat hívom, akkor 10-ből 8 erőszakos, feszült, mérges és minden gondját rajtam vezeti le.
  • Megtekintések és tárgyalások alkalmával ember számba sem vesznek és éreztetik velem, hogy egy „alsóbb” rendű lény vagyok.
  • Ha megkötöttük a szerződést, akkor sem kommunikálnak velem szívesen, mintha csak teher lennék számukra.

Kezd elegem lenni. Talán ez nem is az Én pályám?

Bizonyára mindenki tisztában van azzal, hogy a mi munkánkat a lakosság nagy %-a nem tekinti rendes szakmának, hiszen sokan azt gondolják, hogy akinek van egy érettségije, az már mehet is ingatlanozni.

Sajnos részben igazat kell adnom a lakosságnak. Nagyon sokszor előfordul az, hogy hirtelen felindulásból választják ezt a munkát, és ha találnak egy „fix” fizetéssel rendelkező munkahelyet, akkor már veszik is a nyúlcipőt és elmennek „normális” munkahelyre dolgozni.

Legjobban a szűrést és az oktatást hiányolom a szakmából, hiszen ha nagyon ingatlanozni szeretnél és van érettségid, OKJ bizonyítványod, akkor nem sok megerőltetést kell megtenned ahhoz, hogy valahova felvegyenek, hiszen mindenhol ember hiány van. Egységes képzési rendszer híján minden egyes cég a saját látás módja szerint oktatja, vagy nem oktatja a munkatársait és sajnos sok esetben a mennyiség felülírja a minőséget.

Véletlenek nincsenek, az, hogy ez a rossz megítélés kialakult az csak a Mi hibánk! Nyilván ez a megítélés már a kezdetek kezdetén kialakult és a társadalom „örökölte”.

Fontos tudni, hogy a kezdetekhez képest, azért nagyot változott a szakma, azonban még így is rengeteg sebből vérzik.

Az olyan értékesítők, akik korrekt módón végzik a munkájukat, és nagy szakmai tudással rendelkeznek, sajnos nagy hátránnyal indulnak. Nagy százalékban az ügyfelek nem a szakmaiságot és az embert látják maguk előtt, hanem a „hiányát”, aki minél nagyobb jutalékot szeretne elvenni tőle.

Egy esélyt mindenki megérdemel, és ha ezt az adott személyt megkapja, akkor már csak rajta ál, hogy él-e vele, vagy elszalassza, de azonban az esély megadása nélkül szinte lehetetlen elvégezni azt a munkát, amit esetleg ki is tudna hozni magából az adott személy. Mi is emberek vagyunk, akiket ugyanúgy rosszul érintenek a bántások és a meg nem érdemelt rossz szavak.

Egy jó értékesítő rengeteg terhet le tud venni a válladról és az idő mellett rengeteg pénzt is spórol neked. Megfigyelhető, hogy ha valaki találkozik egy jó szakemberrel, akkor utána kialakul egy kölcsönös bizalom, ismerőseinek ajánlja, és ahányszor ingatlannal kapcsolatos ügye van, keresni fogja.

Összegzésként azt kell mondanom, hogy sajnos hendikeppel indulunk a munka során, és jogos az előítélet, azonban ha Te nagy szorgalommal, odaadással végzed a munkádat és sorra veszed a felmerülő akadályokat, akkor lehet bármilyen ügyfél, el fogja ismerni munkádat és együtt fog veled működni! Tehát olyan szolgáltatást nyújts, melyet Te is elvárnál adott esetben! 🙂

Büszke vagyok arra, hogy rengeteg olyan kollégával összehozott a sors, akik munkájukkal példát mutattak nekem is, és láttam, hogy ügyfeleiknek milyen kitűnő szolgáltatást nyújtottak és emellé egy nagyon szép jövedelem párosult.

Sok kitartást és kemény munkát kívánok azoknak a szakembereknek és kollégáknak, akik szívvel lélekkel végzik a munkájukat, és minden erejükkel azon vannak, hogy jobbá tegyék a szakmát és a hírnevét!

Leave a Comment